احتمال گرفتاری در دام اسکیمرها با خرید چند هزار تومانی
  • سرگرد حمید کیانی در توصیه به مسافران نوروزی گفت: در صورت کشیدن کارت در دستگاه های کارتخوان مراقب باشند دستگاه های کارتخوان سالم باشد و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر  وجود دارد.
    وی در توضیح اسکیمر افزود: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی در دستگاه کارتخوان، قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند. بنابراین احتمال اینکه دستگاه های کارتخوان در اختیار فروشگاه ها دارای سخت افزارهای اسکیمری باشد وجود دارد.
    سرگرد کیانی تاکید کرد: به هیچ عنوان کارت را در اختیار فروشندگان قرار ندهید و رمز بانکی خود را به آنها نگوید بلکه خود مسافران نوروزی عملیات بانکی را نجام دهند.
    وی در توصیه به مسافران نوروزی خواست تا دقت نمایند در دام اسکیمر برخی فروشندگان گرفتار نشوند و ادامه داد: حتما در خریدها دقت نمایند که در کجا و کدام مغازه کارت کشیده اند و رقم آن مهم نیست، چرا که شاید شما برای یک خرید چند هزار تومانی به دام اسکمیرها بیفتید و اینکه فقط در خریدهای گران دقت نمائید کافی نیست.
    سرپرست اداره جرم یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: متاسفانه باید گفت علت اصلی وقوع جرائم اینترنتی سهل انگاری کاربران می باشد، اگر رمز عبور راخود  مشتری در دستگاه وارد کند و عملیات پرداخت با دقت و بدون حضور دیگران انجام دهد هیچگاه مجرمان نمی توانند از چنین شگردهای استفاده کنند.
    وی با بیان اینکه مسافران در صورت گرفتاری در دام اسکمیرها در طول سفر سریعا رمز بانکی خود را تغییر دهند، یادآور شد: تغییر رمز بانکی به صورت دوره ای و متناوب کمک زیادی می کنند تا افراد در دام اسکیمرها نیفتند.
    سرگرد کیانی در پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.
     

    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98